DUŻA JEDNOLITOŚĆ STROJU

Z tkanin używanych na wytworne sajany adamaszek i jedwab gładki dawały dobre efekty połysków, znane z portretów młodzieńców malowanych m. in. przez Francesca Bigi (Franciabigio). Jednolity ciemny kolor, często nawet czarnych, męskich ubiorów w pierwszej połowie XVI w., układających się miękko i luźno, przerywały czasem tylko białe plamy koszuli wi­docznej koło szyi i rękawów lub jasne, zwykle żółte rękawiczki. Moda wioska odrzuciła wielobarwność ubiorów i kwiecistość dużych motywów na tkaninach na rzecz jednolitej barwy sukna, głębokiego tonu aksamitów i delikatnych połysków na adamaszkach.Pod względem kolorytu i formy sajanów, szuby i beretów moda męska we Włoszech wykazywała widoczną jednolitość stylu.

Witaj na moim blogu w całości poświęconym modzie! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących trendów w modzie i makijażu. Moda to moja pasja, dlatego chcę się nią dzielić z wami na bieżąco.